11 Kasım 2009 Çarşamba

bu sabah yağmur var istanbul' da

bu sabah yağmur var istanbul' da ve her yağmur sabahında mfö' nün o güzel şarkısı geliyor aklıma. öyleyse onlara dair bir şeyler yazmalı bugün. çokça mfö dinleyesim, o güzel şarkılardan bahsedesim, yıllar öncesine gidesim var, tutmuyorum kendimi.

ali desidero, ilk mfö kasetim, walkmenin pili bitmesin diye kalemle ya da parmakla çevirerek kaset sarmalar, dolma saçlar, erovizyon, sufi sufi, vatkalı bluzlar, füzo tightlar, zombi filmleri...bir devrin fon müziği benim için sanki. ve o dönemlerin olmazsa olmazları anket defterleri. ben de mfö resimleri ile kaplı hayali anket defterime en sevdiğim şarkılarını yazıyorum öyleyse, anket yapmanın dayanılmaz hafifliği eşliğinde. bu devirden çalacağım tek şey var o da 5' ten geriye doğru sayarak heyecanı arttırdığımı varsaymak:

5 numara, dönmem yolumdan albümünden: insan karar veremiyor...

4 numara, ele güne karşı albümünden yalnız olmasan da yalnız hissettiren şarkı,  yalnızlık ömür boyu...

3 numara ele güne karşı albümüne ismini veren şahane şarkı:  neşeli müzik ve acıklı, sitem dolu, hatta tehditkar sözler. nefis, nefis, nefis...

ikinci ve birinciyi açıklamadan önce burada bir açıklama yapmam lazım. öyle ki torpil  yaptığım iyice anlaşılsın. her ikisi de ismet özel şiirlerinden derlenmiş şarkılar bunlar ve ismet özel şiirleri harikadırlar. işte sırf bu nedenle değil ama en çok bu nedenle, bu şarkılara bilerek, isteyerek torpil yapıyorum. 

2 numara, mvab albümünden: ağlamadan. ismet özel' in mazot isimli şiirinden. pek bilinmez ama öyle gururlu ve öyle güzeldir ki, pek seversiniz.

1 numara, agu albümüden: milli park...

işte böyle benim mfö ilk beşim. ve sahneyi birinciye bırakır giderim.

biliniyor şarkıların sırası bizde
biliniyor hayat bizden razıdır
otların sarardığı yerlerde güneş
kurşunun değdiği yerde heves kalmıştır
beni artık kimseler aramasın
aşkın en tabanında yattığım anlaşılmasın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder