13 Ağustos 2011 Cumartesi

Islık çalabilir misin Johanna?


Ela hala kitap sevdasına düşmedi. Okuma denemelerim ilk iki cümleye verilen 'ne diyor bu kadın?' tepkisi dışında sonuçsuz kalıyor, kitapları hırpalaması da cabası. Eh öyle olsun, ben de kendim okurum. Hatta burada yorum bile yaparım. İşte ilki ve en güzeli:

Ulf ve Berra iki küçük arkadaştır. Bir gün Ulf, Berra' ya dedesinden bahseder. Berra ona o kadar özenir ki, Ulf' un dedesi gibi kendisine pasta alacak, harçlık verecek ve ıslık çalmayı öğretecek bir dedesi olmasını çok ister. Ulf, bir dede bulmak için Berra' yı yaşlılar yurduna götürür ve olaylar gelişir...Olaylar gelişir demeyi çok seviyorum.

Ben bayıldım bu kitaba.  Ulf ve Berra' nın, yaşlılar yurdunda buldukları 'dede' Nils' in hayatına kattıkları anlam öyle güzel ki. Nils' in Berra' yı görür görmez torunu olarak bağrına basması, sonrasında bu üçlünün maceraları...Ne diyebilirim bir gün bir çocuk kitabı yazabilmeyi hayal eden beni çok kıskandırdı, çok büyüledi. Bir ben değilim tabi, kitap o kadar beğenilmiş ki İsveç’in en prestijli ödülü olan August Ödülü’ne ve başka pek çok uluslararası ödüle layık görülmüş. Ayrıca televizyon filmi çekilmiş. Film İsveç’te her yıl Noel’den önce mutlaka televizyonda gösterilirmiş. Bu mişli muşlu cümleler biraz dedikodu yapıyormuşum havası yarattı ama sevdim bunu. Umarım Ela da bu kitabı çok sever ve beraber defalarca okuruz. Ve yine umarım bir gün böyle kalbe dokunur bir kitap yazabilirim.


2 yorum:

  1. Merhaba.
    Her yerde bu kitabı arıyor ama bulamıyorum.
    Acaba bana bu kitabı yollasanız bende okuyup size geri yollasam
    (Tüm kargo masrafları bana ait olacak sekılde) nasıl olur? Hayır dersenizde anlatım hiç gücenmem. Sevgiler. Gülin ( gulinsaygiaydin@hotmail.com )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aradan bu kadar zaman geçtikten sonra yazmam doğru mu bilmiyorum ama deneyeyim. yazınızı daha önce gördüm mü hatırlamıyorum ama şimdi hala istereniz kitabın sayfalarını fotoğraflayıp ize mail atabilirim.

      Sil