6 Mayıs 2010 Perşembe

Serçelerin Şarkısı

Kim demiş temizlik iyidir, hoştur diye. Dolabı toparlayıp düzenleyelim dedik, seyrettiğimizin iki katı kadar seyretmediğimiz film ortaya çıktı. Ne diye ve ne zaman kastık alalım diye onca filmi anlamadım, tıpkı şimdi bitirelim manyaklığıyla nefes almadan seyretme gayretimizi anlamadığım gibi. Sevgili Halivud sinemasının pek çok şaheserini yarı sardırarak, yarı oflayıp puflayarak geride bıraktık çok şükür. Ama arada öyle bir film çıktı ki, değdi be onca eziyete.

Filmi seyretmeye başladık neler oluyor anlamadım. Kulağıma Türkçe kelimeler geliyor, fonda İbrahim Tatlıses şarkıları çalıyor, esas adam feci halde bizden birine benziyor, Allah' ım neler oluyor falan derken lan ne güzel film bu demeye geçişimiz öyle çabuk oldu ki hala başım dönüyor. Annem gibi film seyrettim daha ne olsun, tehlikelere karşı esas adamı uyardım, bir güldüm, bir ağladım, kah hiiii! nolacak şimdi? deyip eyvahlandım, kah ay nolur iyileşsin diye adaklar adadım.  Ama sonunda dedim ki insan olmak ne güzel şey.

Biraz da filmden bilgiler vereyim. Serçelerin şarkısı İran sinemasına ait bir filmmiş. İnternette bu bilgileri ararken yönetmen Majid Majidi' nin diğer filmlerinden de  övgüyle bahsedildiğini okudum, öğrendim. Hemen o filmleri de alacağım (demek ki böyle böyle birikiyor bu filmler:). Merak edenler için isimlerini de yazayım: Cennetin Çocukları, Cennetin Rengi ve Baran.

Bizim filmimizin esas adamı Kerim üç çocuğu ve karısı ile birlikte taşrada yaşıyor. Deve kuşu çiftliğinde bakıcılık yaparak ailesini geçindirmeye çalışıyor. İşitme engelli kızı Haniye' nin, işitme cihazını evin yakınlarındaki pis bir su deposuna düşürmesi ile film başlıyor, cihaz bulunuyor ama çalışmıyor, çiftlikten kaçan deve kuşu yüzünden Kerim' in işine son veriliyor ve olaylar böyle gelişiyor. Filmin bir de yan hikayesi var. Kerim' in küçük oğlu ve arkadaşlarının pis su deposunu tertemiz bir akvaryum yapma ve burada yetiştirdikleri balıklarla milyoner olma hayali.

NTV filmden şehir hayatıyla tanışınca değişen bir aile babasının hikayesi diye bahsetmiş ama katılmıyorum bu görüşe. Değişiklik yok aslında, aklı çeliniyor belki ama özü o kadar iyi ki ya da Allah onu o kadar seviyor ki yanlış yollara sapmasına izin vermiyor.

Çok güzel be, seyredin işte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder